maanantai 2. huhtikuuta 2012

Miten meidän rahat riittää? Mistä meidän raha tulee ja mihin se menee...? + kuinka paljon sitä menee ja tulee?


Eli tässä nyt vähän laajempi vastaus Anonyymille...



Laskin mun tulot tältä kuulta näin esimerkiksi... Vanhempainpäivärahaa tuli bruttona 1686.50e + Lapsilisä 104,19e (ei mene veroja) + Kirppari rahaa mitä tulee melkein joka kuukausi 100e --> viime kuussa tuli vähän vajaa 300e... Oon myynyt ahkerasti Muumilautasia, sims pelejä sekä ison läjän Aatun vaatteita...



Aatu on kasvanut 3,5 kuukaudessa 56 koosta 74 kokoon, että voitte vaan kuvitella kuinka paljon mä oon myyny vaatteita ja osa melkein uusia... Aluksi mulle tuputettiin joka suunnasta vaatteita, joista sitten osan myin... Viime kesänä kun muutettiin tänne myin kirpparilla tosi paljon huonekaluja, joista jäi rahaa säästöön sekä meni uusiin... Pidän ittelläni yhtä tiliä kirppari rahoja varten, joita sitten käytän hyvällä omallatunnolla ''nettishoppailuihin'' (lähinnä fb kirppareihin... kyllä toki muihinkin) Ja työsopimus mulla oli vuoden loppuun vaikka työt lopetin jo syyskuussa, eli sain täyttä palkkaa vuoden loppuun...


Kain tuloja tässä nyt en ala luettelemaan... Mutta on töissä ABB:llä. ps. Niinkun varmaan monet äidit ovat huomanneet, että lapsen synnyttyä ei tuu paljoa vaatteita itelle osteltua... Tässä lähiaikoina oon pari t-paitaa ja pitkähiasta ostanu ittelle + kameran linssi ja muutama muki :) Mutta ne olen ansainnut! Toivottavasti tästä oli Anonyymille apua/selvennystä :) Ja jos vielä sen verran sanon noista Aatulle ostetuista vaatteista, melkein jokainen on ALE vaate. Nettisivuilla etin aina ALE/OUTLET kohat xD



Nyt oon harkinnu alkavani tekemään sunnuntai vuoroja osastolle, nekun ei vaikuta tukiin :) 

Kiitos ja kumarrus

pss. Meidän postin myyjät saa varmaan jo pian vikaa musta, kun harvase päivä postitan kasan paketteja :) Ja jos en vie paketteja niin haen ;)


25 kommenttia:

  1. Tota miten sulla on noin iso vanhempainraha? Mulla on korotettu myös, kun olin töissä, mut joo... WTF?? Ja miten niin lapsilisästä ei lähde veroja? Kyllä mulla lähtee :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai mä oon ollu ahkera työntekijä xD Voin sanoa et mä en tajua noista mitään, minkä perusteella ne niitä laskee tms...

      ''Lapsilisä on verotonta tuloa. Se voidaan maksaa myös lapselle itselleen, jos lapsen etu sitä vaatii jne...''

      Poista
    2. Aijjaa okei :) Hyvin sä tienaat! Oon itekin ilonen, kun saan korotettua, vaikka tuleekin pari sataa vähemmän, kuin sulla :)

      Ja joo kaivoin äsken kauheella raivolla kaikki päätökset ym. esiin ja mietin pääni puhki, kunnes... Juuso muistutti, että näinä kolmena ekana lapsilisä-kuukautena multa peritään sitä opintotukea takasin XD hahahaahahaha kauheet raivarit ja sit tajuan, et mulla oli sen 90e takaisinperittäviä opintotukia! Onneks ne on nyt sitten kaikki peritty :) Olempas tyhmyri.

      Poista
    3. Ja meidän poika käyttää "vasta" 62-68, vaikka luulin Lucasin olevan iso! Ei tää poitsu nyt NIIN iso taidakaan olla. 3kk-neuvolassa mitat oli 62,5cm ja 6490g - jos kiinnosti :)

      Poista
    4. heh :D Joo no mietinki että miten ihmeessä sulla menee veroa lapsilisästä :D Piti mennä itekki tarkistaa että meneekö oikeesti veroa ja oonko puhunu iha palturia ;D

      Mutta ei turhaa äippä neuvonu olemaan töissä niin pitkään vaan ku pystyy :) Sen huomaa sitte näin :)

      Poista
    5. Joo kyllä kiinnostaa :) Oon kattellukki sun blogia ja kiva kattoo miten n. samanikäset kehittyy :) Ja meillä Aatu on niin pitkä, muuten kyllä menis pienemmät mutta ei yllä napit kiinni <3 Eli seuraava rahareikä onki sitte bodyn jatkopalat :)

      Poista
    6. Mä jouduin lopettamaan paria kuukauttaa aiemmin sen ennenaikasen synnytyksen uhan vuoksi :( Oli muutenkin raskas, fyysinen työ niin hyvä, että lopetin :) Mutta kyllä niitä töitä silti ehti painamaan :-D

      Poista
    7. No niin tietty, kun oot lukijanakin! Ja Aatu on kyllä ihanan iso poika! Bodyjen jatkopalat ois kyllä hyvä ratkasu, meiltäkin kun noita lemppareita löytyy :) Oonkin nyt alkanut ostamaan vaan tarpeellisia ja vaan kaikkein ihanimpia vauvanvaatteita. Niitä on ihan liikaa <3

      Poista
    8. Joo no mäkin jäin saikulle selästä jo pari kuukautta aikasemmin... Sain onneks B-lausunnon, niin sain pitää palkan! Ite kans rehas ylös, alas niitä 100kg vanhuksia :))

      Poista
    9. Mäkin oisin saanut sen B-lausunnon, mutta mun pomopa tajus tilanteen eikä uusinut sopparia niin kuin piti :D olin sit sairaspäivärahalla pari kuukautta -.-

      Poista
  2. Äitin tyttö <3 <3 Kirppari kunniaan , tavalla tai toisella :) Hyvin suunniteltu, niin se toimii :) Rahan, kun saa niin uuteen sijoitat :)

    VastaaPoista
  3. onpa Aatu kasvanu! :) Meillä on vielä 62bodytki isoja! Mut Miltonilla on lyhyt selkä ja pitkät jalat, ihan niinku mullaki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no oha tuo kasvanu mukavasti :) Tolla taitaa olla just toiste päi :) heh!

      Poista
  4. Hih, nyt on pakko kertoa. :D Pyörin yks päivä Facebookissa ja törmäsin sun profiiliin. Olin jo lisäämässä sua kaveriksi semmosella ajatuksella että "Miten hitossa TÄMÄKÄÄN ei ole mun kavereissa", kunnes tajusin että eeeikä, enhän mää edes tunne sua. :D Se on kyllä hauska, miten blogien kautta voi "oppia" tuntemaan toisen. :) Tuntuu hyvinkin tutulta. Ps. Ihana banneri! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh :)) Mulla on kyllä tullu paljon kavereita facebookkiin just tän blogin kautta :) Että lisää vaan jos siltä tuntuu ;) Ps. Kiitos <3

      Poista
    2. Heh, mä uskaltauduin laittaan sulle kaveripyynnön! Älä ihmettele jotta kuka tuo on :)

      Poista
  5. ei mulle oo tullu mitää pyyntöö muuta ku sirkulta :D

    VastaaPoista
  6. Hei, sulla on aivan ihana blogi! Laitoinkin sen tuolla mun blogissa lemppari blogeihin :) Ihana vauvva sulla, itellä on kans 2 lasta, ihanaa löytää tämmöinen suloinen blogi joka kertoo lapsiperhe elämästä. Ja tää on tosi hyvä postaus! :) Liityn sun lukijaksi! :) Ihanaa päivää sulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! :) Täytyypäs mennä lurkkimaan sunki blogia! Ja ihanaa pääsiäistä myös sinne!

      Poista
  7. Mäkin ajattelin tehdä keikkaa, mutta kun saan nyt täsmälisää 200e niin sepä vaikuttaakin niin ettei saisi tienata kuin max. 250e kuukaudessa :/ Miten typerää, kun Tommy saa painaa niska limassa töitä ilman että täsmälisään vaikuttaa, mutta mä saisin tehdä vaam 2-3 vuoroa kuussa :O Rahat on tiukilla joten voisin kyllä silloin tälläin tehdä vuoroja.
    Nuo Aatun kuvat oli taas ihania <3

    VastaaPoista
  8. Ai niin meillä muutes käytetetään kanssa 74cm vaatteita ja Amanda on 10kk, mutta niin pieni neiti :) Kohtahan mä voin ostaa sulta värikkäitä vauvavaatteita :D Popin bodyistä kanssa tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heh niinpä :) Joo pitäs kyl alkaa tekemään vuoroja..! Voi ku amanda onki pieni <33

      Poista

Kiitos kun kommentoit! :)